ÖĞRENİM HEDEFLERİMİZ
Milli Eğitim Temel Kanunu, okulumuzda sürdürülen eğitim faaliyetlerinin temel yol göstericisidir. Öğretim, Milli Eğitim Bakanlığımızca çeşitli yönetmeliklerle belirlenmiş amaçlar ve müfredatlar doğrultusunda sürdürülür. Öğrenim yılı boyunca değişik zümrelerdeki öğretmenlerimiz bilgi tazeleme seminerleri ve grup çalışmalarında bir araya gelerek her dersle ilgili ayrıntılı olarak öğrenim hedeflerini, bu hedeflere ulaşabilmek için gerekli öğretim metot ve yaklaşımları belirler.
Öğrenim hedefleri, belirli öğrenim evrelerinin tamamlanmasının ardından, sınıf içi ve dışındaki eğitim faaliyetleri sonucu her öğrencinin kazanmış olması beklenen, gözlenebilir nitelikteki tutum ve davranışlardır. Öğrenci bir alanda daha ileri düzeyde yeterlilik kazanmayı arzu ettiği takdirde gereken ilgi ve fırsatlar mutlaka sağlanır.
Tutarlı ve Tamamlayıcı Eğitim:
Bir dersteki öğrenme öğrencilerin diğer alanlarda öğrendikleri bilgilerle tutarlı ve onları tamamlayıcı olmalıdır. Okullarımızda uygulanan müfredatlar öğrenciler için bütünsel, dengeli, öğrencileri yeteneklerini sonuna kadar kullanmaya teşvik eden öğrenim hedefleri içermektedir.
Öğrenci İçin Anlamlılık:
Öğrenim hedeflerimiz öğrencilerin amaç, ilgi ve ihtiyaçlarını göz önüne alarak öğrencinin bir bilim alanında edindiği bilgiler ve teoriler ile bu bilgi ve teorilerin günlük yaşamlarındaki uygulama alanları arasında bağ kurmalarına yardımcı olacak şekilde belirlenmiştir.
Derinlik:
Öğrencilere çok geniş bir yelpazede yüzeysel bilgiler vermek yerine, değişik bilim alanlarında güçlü ve etkin fikirleri derinlemesine araştırma fırsatı verilmesi hedeflenmektedir.
Uygulayarak Öğrenme:
Pratik araştırmalar, öğrencilerin kavram ve tecrübeleri sınamalarına olanak sağladığı için özellikle yararlıdır. Her dersle ilgili öğrenim hedefleri öğrencilerin somut ve daha önceden bildikleri çalışmalardan soyut ve bilmedikleri çalışmalara doğru ilerleyecek şekilde planlanmıştır. Okullarımızda öğrenci aktif öğrenen, öğretmen ise öğrencinin öğrenmesini kolaylaştıran ve destekleyen kişi rollerini üstlenir.
Destekleyici Öğrenme Ortamı:
Çivril Ortaokulu'nda öğrenme atmosferi güvenli ve destekleyicidir. Öğrenciler soru sormaya teşvik edilir, öğrenme faaliyetlerinin planlanmasında katkıda bulunur. Öğrencilerin görüş ve değerlerine saygı duyulur.
Teknolojiyi Tanıma, Anlama ve Kullanma:
Çivril Ortaokulu'nda öğrencilerin teknolojik dünyayı kavrama, farklı teknolojik bilgi ve uygulamaları tanıma, teknik dili anlama ve teknolojinin olanaklarından verimli bir biçimde yararlanabilme hedeflerine büyük bir önem verilir.
Değerlendirme:
Çivril Ortaokulu'nda değerlendirme, önceden belirlenmiş öğrenim hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını sınamak ve öğrencinin eksikliklerini tamamlamasına katkıda bulunmak amacını taşır.
Dinamizm:
Öğrenim hedefleri kalıplaşmış değil, dinamiktir. Hedefler öğrencilerimizin ve ülkemizin ihtiyaçları, çağımızın gerçekleri ve yeni öğrenme teorileri ve yaklaşımları doğrultusunda değiştirilip geliştirilir.
Adres:
AKPINAR MAH. BAYRAKTEPE CAD. NO 13 ÇİVRİL / DENİZLİ
Telefon
02585020858